ELBA 2017

Máme za sebou 28 hodinovou cestu autobusem, převoz na trajektu, ubytování a první den aktivit. Vaříme si po stanech sami. Pracujeme v našem "obvyklém " vojenském režimu. Nástupy, přesuny, akorát nemáme uniformy. Ty jsme na týden vyměnili za plážové oblečení.

Koupeme se a budeme se koupat. Počasí nám přeje a má přát po celý týden. Komunikujeme česky a anglicky. Vše, včetně denních rozkazů a nástupů, je v češtině a angličtině. Učíme se přežívat v přírodě, máme rozcvičky. Navíc je tu moře a Mr. Dobson, který nám všem pomáhá procvičit angličtinu.

Ve čtvrtek 25. května se zúčastnili žáci naší školy veslařské regaty na trenažeru v Račicích. Tato regata byla součástí akce Českého svazu veslování pod názvem Česko vesluje. Naši žáci zvítězili ve své kategorii a kromě medailí a diplomu si odvezli spoustu zážitků. Například společné foto s medailistou z OH Václavem Chalupou a aktivní účast na slavnostním ceremoniálu zahájení Mistrovství Evropy ve veslování, kde se stali vlajkonoši.

Den druhý začal budíčkem v sedm hodin a následnou rozcvičkou na pláži vzdálené asi 1 km. Samozřejmě během tam i zpět. Dopoledním zaměstnáním byla výuka Anglického jazyka pod vedením paní učitelky Stejskalové a Mr. Dobsona. Po výuce jsme rozehráli turnaj v petanque, který budeme průběžně dohrávat.

Oběd opět samostatně po stanech. Těstoviny s rajčatovou směsí a masem. Učitelský stan se přidal k dívčímu stanu, kde nám dívky pod vedením Sáry Godlové vykouzlily skvělý oběd, za což pro třídu vysloužily v úterý "lehčí" rozcvičku - pouze běh na pláž s krátkou rozcvičkou a koupáním v moři již v půl osmé.

Odpoledním programem bylo koupání v moři. I cestou na pláž se učíme anglicky. Plníme písemné i ústní úkoly učitelů jazyků.
Večer opět samostatná příprava večeře, volno, kontrola stanů a večerka ve 22. hodin.

Co uvidíte zítra? Naše škola v pondělí podpořila český triatlonový team, který na ostrově Elba soutěží v sérii pěti po sobě jdoucích triatlonových závodech. Skvěle jsme si podporou našich sportovců užili úterní dopoledne u moře. Uvidíte...

Pondělí začalo jako každé ráno rozcvičkou na pláži a následným povinným otužováním v moři. Dopolední zaměstnání vedl Mr. Dobson se zaměřením na určování světových stran v přírodě bez technických pomůcek k tomu určených.

Zbylou část dopoledne jsme strávili na pláži, ale tentokrát jako podpora českého teamu v triatlonu, který na Elbě soutěží v pětidenní triatlonové sérii. Každý den jeden triatlon ve zkrácené verzi. 750 m plavání v moři, 20 km jízda na kole, 5 km běh hornatém terénu. Pro všechny skvělý zážitek, pro italy překvapení, že tak malou sportovní skupinu přišlo podpořit tolik čechů.

Byli jsme při podpoře našich sportovců tak "výrazní" uniformami a češtinou, že nás opakovaně zmiňovali v rozhlase. Super akce, super motivace. Závěrečné poděkování českého teamu za podporu při závodu nám všem bylo skvělou tečkou za dopoledním zaměstnáním. Vlastně ne, to byla skvělá italská zmrzlina...

Odpoledním zaměstnáním byly sportovní plážové míčové hry a samozřejmě koupání a koupání... Večerní aktivitou byl 2 km běh začínající v 21.30 hodin a končící po přednášce Mr. Dobsona k určování směru v noční době a základům astrologie téměř ve 24. hodin. Nebojte se maminky, budíček a rozcvičku jsme v úterý posunuli... ale jen o půl hodiny....

Dopolední úterní zaměstnání patřilo opět Mr. Dobsonovi, který ukončil své zaměstnání z pondělí tím, že studenty naučil založit oheň pomocí tření bambusových větví.

Následně jsme se šli koupat do kempového bazénu, u kterého si některá družstva dohrála zápasy v petanque. Po obědě a italské "siestě" jsme šli k moři. Zde jsme dohráli turnajové zápasy družstev ve volejbale a rugby.

Večer, který byl odpočinkový, proběhlo vyhlášení vítězů turnajů ve zmiňovaném volejbale a rugby. Hodně pozdravů z Elby zasílá 3. BP

Středa byla výletním dnem. Pokud se výstup na Monte Capanne (m. 1019) dá považovat za výlet. Výstup z nadmořské výšky cca 70 metrů do výšky 1019 metrů po "kamenných" schodech nám dal v teplém počasí pěkně zabrat.

Budíček v 6.45 hodin, cesta autobusem po ostrově, výstup na Monte Capanne, sestup samozřejmě delší cestou, cesta autobusem zpět, pěší přesun z Lacony přes horský masiv v délce 6.5 km v největším vedru. Super den. Večerní koupání v bazénu až do půl deváté po splnění "táborových povinností" patří k dennímu režimu. Druháci, máte se na co těšit.

Čtvrteční den začal budíčkem v 7. hodin, rozcvičkou od 7.15 hodin s během na pláž a ranním koupáním v chladné mořské vodě. Ač se to nezdá, super to nabudí na celý den...

Dopoledním zaměstnáním byl kruhový trénink a paměťové hry s Mr. Dobsonem. Odpoledním zaměstnáním, protože nám počasí přálo, bylo koupání v bazénu a v moři.

Páteční den byl výletní. Budíček v 6.15 hodin. Následoval pěší přesun přes místní pohoří do 7 km vzdáleného Portoferraio, kde nám od 10 hodin začínala prohlídka staré části města a domu, kde prožil na počátku 19. století císař Napoleon 10 měsíců po jeho vykázání z Francie. Následoval "rozchod", nákupy dárků v obchodech a na tržnici. Odpoledne opět koupání v moři a plážový volejbal. Večer úklid stanů a příprava na odjezd.

Sobota je dnem posledním. Ranní úklid stanů, balení. To je rutina. Ukončení kurzu a jeho vyhodnocení s předáním absolventských listů je vždy symbolickou záležitostí každého našeho kurzu. Velké poděkování tentokrát patřilo především Mr. C. J. Dobsonovi za vedení aktivit a rozvíjení jazykových znalostí studentů mé 3. BP.

Já za sebe si dovoluji poděkovat všem studentům za jejich přístup k plnění zadaných úkolů a mým kolegům - Ing. Petru Stasovi, Mgr. Ireně Stejskalové a jmenovanému Mr. Dobsonovi, kteří se na realizaci kurzu "Zahraniční expedice Elba 2017" podíleli.

Elba 2017, která je posledním povinným kurzem v rámci našeho studia, je u konce. V době přípravy tohoto článku se studenti koupou v bazénu, učitelé připravují poslední společný oběd. Odpoledne se půjdeme rozloučit s mořem a v 18.50 hodin vyrážíme domůůůůů...