Vodácký kurz 2016

Ve dnech 6.-10. června se studenti druhého ročníku účastnili Vodáckého kurzu v Kostelci nad Orlicí. Vodáckým kurzem je prováděli instruktoři Filip Krejza a Jan Žid z cestovní kanceláře CVOK.

Vodácký kurz začal tím, že jsme se sešli v 10.30 na nádraží ve Varnsdorfu. Následně jsme jeli vlakem do Kostelce nad Orlicí. Po přijezdu jsme se utábořili a vyzkoušeli jsme si poprvé jízdu na kajaku, kánoi a paddleboardu. V 19:00 hod. nás čekala výborná večeře, poté následovalo osobní volno, instruktáž ke kilometráži, zakládní informace k lodi, hygiena a ve 22:00 hod. večerka.

V 7:00 byla rozcvička do půl těla, kterou vedl pan učitel Staso, jako každý den celého kurzu. Snídaně, jako po celý týden, začala v 8:00. Po snídani jsme vyrazili na vlak do Potštejna, odkud jsme vypluli na náš první sjezd řeky na kánoích, s kterými jsme se dopluli zpět do Kostelce. Na řeku vyjelo celkem 16 kánoí. Naše cesta byla dlouhá 12 kilometrů. Jelikož většina z nás držela pádlo poprvé, byla pro nás trasa obtížnější. Když jsme všichni v pořádku dorazili do tábora, tak jsme měli před večeří čas na hygienu. Po večeři jsme měli opět přednášku od našich instruktorů, která spočívala v popisu, profilech lodí a ukázek videí z cest našich instruktorů.

Tento den jsme vyjeli z Kostelce nad Orlicí na 17 kilometrovou trasu do Týniště nad Orlicí. Vyjeli jsme, jak s kanoemi, tak i s kajaky. Za celou trasu se všechny osádky vystřídali nejen na pozicích zadáka a háčka, ale i na kajacích. Naši instruktoři nám vysvětlili techniky pádlování v případě vyloděňí. Dojeli jsme poslední kilometr do Týniště a měli čas na nákup potřebných věcí. Po návratu nám bylo oznámeno, že budeme psát test z dosud získaných informací od instruktorů a učitelů. Po testu nás čekala  poslední přednáška o první pomoci.

Ráno jsme se dojeli vlakem do Týniště nad Orlicí, kde jsme měli uschované kánoje a kajaky z předchozího dne. Odtuď jsme vyrazili na 10 kilometrovou trasu do Krňovic. V tomto měste končila naše poslední trasa. Z Krňovnic jsme jeli vlakem do kempu, kde nám byli po večeři předány absolventské listy a instruktoři nás pasovali. Večer jsme završili sladkou tečkou od učitelů, kdy jsme jako překvapení dostali dort. Následně nám sdělili vyhodnocení absolvovaného kurzu a večer proběhl táborák za kytarového doprovodu pana učitele Plevy.

Poslední den proběhl už bez rozcvičky. Sbalili jsme si věci, složili stany a vlakem jsme se navrátili zpět ke svým rodičůmu.